Ombygning 2019

Fra uge 13 og frem til september 2019, opgraderer vi vores kabelnet, så det er rustet til fremtiden.
Hvad betyder det for dig?
TV:

Opgraderingen betyder, at du får et både bedre og mere stabilt tv signal.

Bredbånd:

Du får en mere stabil forbindelse, samt mulighed for at få hastigheder helt op til 1.000 Mbit (Giga-bredbånd)

Planlagte afbrydelser

Det er desværre ikke muligt at lave en komplet ombygning uden at afbryde signalforsyningen. Arbejdet er planlagt således at du vil opleve så få afbrydelser som muligt.

Længerevarende afbrydelser vil foregå på hverdage mellem kl. 05.00-07.00 og betyder afbrydelse af signalforsyningen i hele perioden.

Periodiske afbrydelser foregår på hverdage mellem kl. 07.00-16.45, hvor der må forventes korte afbrydelser der normalt er 10-20 min, men kan vare op til en time. Begge typer afbrydelser vil berøre både tv, internet og IP telefoni. (De angivne nedetider, er baseret på erfaringer fra tidligere ombygninger af samme type – men kan variere)

I ugerne efter selve ombygningen af de enkelte områder, vil der blive foretaget en kontrolmåling af kabler og komponenter i den aktive del af anlægget. Såfremt denne gennemgang viser fejl eller kabelskader i et område, vil disse blive rettet løbene – igennem hele perioden hvor ombygningen står på.

Du kan derfor også blive ramt af enkelte afbrydelser i et område hvor selve ombygningen er overstået. Disse afbrydelser vil typisk være kortvarige, og ramme få hustande – af samme årsag, vil de IKKE fremgå på listerne over de berørte områder. Mangler du signal, og er du i tvivl om der er tale om en fejl eller en afbrydelse, så gå gerne ud og se om der holder en bil fra Dansk Kabel TV i nærheden – gør der ikke det, så tag endelig kontakt til foreningens kontor eller Dansk Kabel TV.

Har intet signal, hvornår kommer det tilbage?

Trækker afbrydelserne ud, så gå ud på vejen og kig efter en bil med gult blink på taget, gå hen til teknikeren og spørg, hvornår han forventer du har signal igen.

Sådan er afbrydelserne planlagt:

Mandag til torsdag er arbejdet planlagt fra kl. 05.00-16.45. Hvis der er problemer i et område, så arbejder teknikerne indtil anlægget kører. Fredag indreguleres anlægget, og der kan der forekomme enkelte afbrydelser af kort varighed 5-15 min, enkelte steder i området.

Hvem udfører arbejdet?

Det er vores normale serviceleverandør Dansk Kabel TV der udfører arbejdet. Du vil derfor se en del biler fra Dansk Kabel TV og TDC i området mens der ombygges. Når der arbejdes, er der tændt gult blink på taget af bilen.

Er der problemer efter ombygningen? ->>>

Ombygningen indbefatter, at alt aktivt udstyr ude i fordelingsnettet udskiftes. Generelt betyder det, at signalforsyningen forbedres.Betyder det så, at alle får et bedre signal? – Ja og Nej. Hvis du har en hjemmeforstærker monteret i din husinstallation, kan det være at den skal indreguleres eller, at der ikke vil være brug for denne efter ombygningen. Hjemmeforstærkeren kan give enkelte medlemmer problemer med både tv- og bredbåndssignalet.

Hvis du oplever problemer efter ombygningen, skal du selv kontakte Dansk Kabel TV, der så vil komme forbi så hurtigt som muligt. Du kan fejlmelde dit tv signal til Dansk Kabel TV på tlf. 43 32 47 00.

Oplever du problemer med dit bredbånd skal du kontakte YouSee Support, tlf.: 70 70 40 40.

Fejlsøgning og indregulering udføres uden beregning – fejlretning, kanalsøgning og udskiftning af materiel på egen matrikel, udføres mod betaling

Inden du ringer efter hjælp, er det en god ide at du genstarter dit modem eller laver en ny kanalsøgning på dit tv. I forbindelse med kanalsøgningen er det VIGTIGT, at du er særlig opmærksom på, at søgefrekvensen er indstillet korrekt

Netværks ID: 100
Frekvens: 450(000) KHz
Symbolrate: 6875
Modulation: 64 QAM

Hvorfor skal kabelnettet ombygges? ->>>
For det første er det for at fremtidssikre foreningen. Derudover vil vores medlemmer få et bedre tv-signal – internettet bliver mere stabilt, og der bliver mulighed for at tilkøbe Gigabit bredbånd.
Ombygningen betyder også, at vi hurtigere vil opdage fejl ude i fordelingsnettet, og at udbedringer af disse fejl derfor vil tage kortere tid – og det er jo en “win win situation” for alle.

 

← Tilbage til Alle nyheder



CVR: 59673319

www.skantenne.dk